פירוק חברה וקבלת פטור מלא על האגרות השנתיות – המדריך המלא - elyashivlaw.co.il | משרד עורך דין אור אלישיב

פירוק חברה וקבלת פטור מלא על האגרות השנתיות – המדריך המלא

פירוק חברה לא פעילה: כך תעשו זאת נכון

מפסיקים לצבור חובות אגרה שנתית לרשם החברות

כפי שבטח כבר ידוע לכם, חברה הרשומה ברשם החברות, חייבת בתשלום אגרה שנתית לרשם החברות. האגרה חייבת בתשלום בין אם תיקי החברה ברשויות המס סגורים ובין אם לאו (ובין אם לא נפתחו מעולם). חברה שהפסיקה את פעילותה אך מנהליה לא דאגו לפרק אותה סופית ברשם החברות תמשיך לצבור אגרות שנתיות ברשם החברות של כ-1600 ש"ח בכל שנה. החובות האלה ממשיכים לצבור הצמדה, ריבית, ריבית פיגורים וקנסות, בכל שנה ושנה, וכך ממשיכים לתפוח. החובות לרשם החברות ממשיכים להצטבר והחברה מוכרזת על ידי רשם החברות כחברה "מפרת חוק".

הטלת עיצומים אישיים על מנהלי ובעלי שליטה של חברה "מפרת חוק"

החשיפה הכספית אינה מסתכמת רק בחוב האגרה השנתית עצמו. רשם החברות מוסמך להטיל עיצומים אישיים על מנהלים ובעלי שליטה של חברות מפרות חוק. כחלק מהעיצומים רשם החברות מוסמך להטיל עיצום כספי בסך 7,880 ש"ח בגין כל הפרה. "הפרה" נחשבת גם לאי הגשת דו"ח שנתי לרשם החברות. ניקח לדוגמה חברה שלא פעילה 15 שנה שלא שילמה אגרה שנתית ושלא הוגשו בה דו"חות שנתיים. הדירקטורים של החברה חשופים באופן אישי לעיצומים כספיים בסך של כ-236,400 ש"ח (שהם 7,880 ש"ח כפול 30 הפרות).

פירוק חברה עד ה-31/12/2023 היא הדרך היחידה לקבל פטור מלא על האגרות השנתיות:

הוראת השעה המסתיימת בסוף השנה הקלנארית הנוכחית (2023) מאפשרת לקבל פטור בגין האגרות השנתיות שהצטברו החברה. הפטור ינתן לחברות אשר זכאיות להליך של פירוק מרצון בהליך מזורז, אשר יוכיחו כי החברה לא היתה פעילה כל אותן שנים. על החברה להיות ריקה לחלוטין, כשחשבון הבנק שלה סגור, ללא נכסים או התחייבויות, וללא הליכים משפטיים תלויים ועומדים. כמו כן חשוב שהחברה לא תהיה בעלת מניות, בעלת תפקיד או שותפה בתאגיד אחר, וכי לא יהיו שיעבודים אשר רשומים על שם החברה. 

מה יקרה כאשר הוראת השעה תפוג?

ברגע שהוראת השעה תפוג, חברה אשר תרצה להתפרק מרצון תצטרך לשלם לרשם החברות את כל האגרות השנתיות שהצטברו בחברה לאורך השנים, כולל תשלומי הצמדה, ריבית, ריבית פיגורים וקנסות בגין הוצאות גבייה. מומלץ מאוד לנצל את חלון ההזדמנויות אשר החוק מאפשר עד סוף שנת 2023.

טעויות נפוצות בפירוק חברה מרצון בהליך מזורז

1. טעות נפוצה ראשונה והשכיחה ביותר, היא להגיש בקשה לפירוק מרצון בהליך מזורז לרשם החברות מבלי לבדוק קודם לכן את מצב החברה וללא הסרת חסמים. הגשה ללא בדיקה והסרת חסמים תביא בסבירות גבוהה לסירוב רשם החברות לפירוק החברה ויתכן שגם לאיבוד הזכות לקבלת פטור על האגרות השנתיות שהצטברו בחברה.

2. טעות שניה היא לנסות להסיר שעבוד הרשום על שם החברה בעוד החברה היא חברה "מפרת חוק". כחלק מהסנקציות האוטומטיות המוטלות על חברות "מפרות חוק" רשם החברות אינו מאפשר הסרת שעבודים בחברות אלו. הסרת שעבוד תתאפשר רק על ידי הגשת הבקשה להסרת השעבוד יחד עם בקשת הפירוק כמקשה אחת.

3. טעות שלישית היא להגיש בקשה לפירוק מרצון בהליך מזורז כאשר החברה היא בעלת מניות, שותפה, בעלת תפקיד או דירקטורית בתאגיד אחר. רשם החברות רואה זאת מיד ומסרב לפירוק. מכיוון שזהו אחד מתנאי הזכאות לפירוק מרצון בהליך מזורז, יהא ניתן לתקן את הטעות הזו רק באמצעות הגשת בקשה מחודשת לפירוק מרצון בהליך מזורז לאחר הסרת החברה מתפקידה או מזכויותיה בתאגיד האחר. סירוב שכזה ישים אתכם בסיכון להפסיד את התאריך האחרון לקבלת פטור מאגרות שנתיות שהצטברו בחברה במסגרת הליך הפירוק.

4. טעות אחרונה וגם כן מאוד נפוצה היא להגיש את בקשת הפירוק ולשכוח להמשיך ולטפל בה. לצערנו הרבה בקשות אינן מאושרות בפעימה הראשונה ויש לבצע השלמות מסמכים לרשם החברות בהתאם לבקשותיו. ברוב המקרים שבהם זה קורה המבקש "שוכח" לטפל והבקשה מוזנחת ומתיישנת.

הגשה עם עורך דין מומחה בפירוק חברות

עקב הזמן הקצר שנותר עד לתום המועד האחרון לקבלת פטור מאגרות שנתיות, מומלץ לבצע את הליך הפירוק על ידי עורך דין מומחה לפירוק חברות. עורך דין מנוסה ידע לצפות מראש את המוקשים ויקטין באופן משמעותי את הסיכוי שהליך הפירוק יגדע עקב מכשולים שהיה ניתן לצפות מראש ועקב כך להפסיד את הזכאות לפטור מאגרות שנתיות. עורך דין מנוסה ידע לסרוק את החברה במהירות וידע לתת המלצות מדוייקות על שלבי הפעולה על מנת לפרק את החברה בהצלחה ובמהירות האפשרית.

משרדנו מומחה בהליך של פירוק מרצון של חברות ופירק עד היום מאות רבות של חברות בהצלחה רבה. נשמח לסייע לכם לפרק את החברה כך שגם תקבלו פטור מלא על האגרות השנתיות שהצטברו בחברה. פנו אלינו עוד היום בטלפון  03-3301700 או לחצו כאן להשארת פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

הדרכה משפטית נכונה תניע את העסק שלך קדימה

בתחום המשפט, בחירת עורך הדין שלך יכולה להשפיע באופן משמעותי על ענייניך הכלכליים, העסקיים והאישיים. אנחנו מבינים זאת היטב, ולכן אנחנו כאן כדי להקל על הבחירה הזו. עם המומחיות המשפטית המגוונת שלנו, אנו מטפלים בעניינים משפטיים עסקיים ואישיים כאחד, במסירות מרבית ותשומת לב רבה לפרטים הקטנים. כאן, אתה הרבה יותר ממספר תיק - אתה לקוח מוערך עם צרכים משתנים ומטרות ייחודיות. אם אתה מוכן לשותף משפטי שייתן עדיפות לאינטרסים שלך וישאף להצלחתך המשפטית, צור איתנו קשר עוד היום ונתחיל את המסע שלנו יחד.

תחומי התמחות קשורים

מאמרים נוספים בתחום

פרטים ליצירת קשר

כתובת

מגדלי הארבעה, מגדל צפוני,
הארבעה 28, תל אביב-יפו

טלפון

דילוג לתוכן